שימוש בטוויטר לאיתור ופרסום תוכן ממוקד

רוזנמן שירותי תרגום
רוזנמן
שירותי תרגום
 

◄ מאמרים נוספים ►

שימוש בטוויטר לאיתור ופרסום תוכן ממוקד

כדי להפיק תועלת משפע המידע שמציף אותנו באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט, צריכה להיות לנו אפשרות לסנן את הטפל ולדלות את העיקר. טוויטר מספק לנו אפשרות לקבוע איזה תוכן יוצג בפיד שלנו ולהשתחרר מהשעבוד לאלו שאנו עוקבים אחריהם

טוויטר (Twitter), אחד משלל הרשתות החברתיות במרחב הקיברנטי, טומן בחובו מגוון אפשרויות ודרכי שימוש שאינן מוכרות לרבים מהמשתמשים. בארץ טוויטר פחות פופולרי ומספר המשתמשים בו נמוך משמעותית מזה של פייסבוק, למשל, ועקב כך הפוטנציאל הרב שלו כמעט שאינו מנוצל.

הגבלת 140 התווים בטוויטר מחייבת את המשתמש להיות ממוקד, תמציתי ויצירתי, ולכן היא בעצם היתרון שלו. אולם, עקב הגבלה זו נפוץ מאוד השימוש בקיצורים שונים ומשונים, לעתים כה משונים שרק יודעי ח"ן (חוכמת הנסתר) מצליחים להבינם, דבר שמרתיע משתמשים רבים.

שבויים של הנעקבים

הדרך המוכרת לשימוש בטוויטר, כמו ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק וגוגל+, היא מעקב אחר פרופילים של אנשים, עסקים, תנועות, רעיונות וכדומה. הבעיה בשיטה זו היא שהפיד (Feed) שלנו, או מה שמכונה ה"קיר" (Wall) בפייסבוק (Facebook), מתמלא ולעתים קרובות אף מוצף בתוכן שאין לנו כל עניין בו או שליטה עליו. למעשה, מבחינת תוכן, אנחנו שבויים של אלו שאנו עוקבים אחריהם.

הדף של טוויטר

מכאן אפשר להבין שהסטטוסים הרגילים ברשתות החברתיות (או "ציוצים" בטוויטר) אינם יעילים לאיתור תוכן ממוקד – כגון בעל מקצוע, מודעות דרושים, השכרה/מכירה, עסק וכן הלאה – ועל כן גם פרסום תוכן ממוקד דרכם אינו יעיל. סיבה נוספת לחוסר היעילות של פרסום דרך הסטטוסים הרגילים היא שהקהל שנחשף הוא החברים וחבריהם או העוקבים אחרינו, וקהל זה בסופו של דבר די מוגבל, גם אם יש לנו כמה אלפי חברים/אוהדים/עוקבים.

לעומת זאת, טוויטר מאפשר לעקוב אחר תוכן מוגדר, בִּמְקום אחר משתמשים/חברים/דפים, כך שאנו יכולים לקבוע מה יהיה התוכן שיוצג בפיד שלנו, ולא אלה שאנו עוקבים אחריהם. שתי האפשרויות לאיתור ממוקד של תוכן הן Search (חיפוש) ו- Trends (מגמות).

Search

בשונה מחיפוש רגיל דוגמת זה שאפשר לבצע בפייסבוק (או להבדיל בגוגל), האפשרות Search (חיפוש) בטוויטר היא למעשה הצגה בפיד עצמו של תוכן ממוקד לפי קריטריונים מוגדרים. תוכן זה מתעדכן באופן שוטף ודינמי כמו הפיד הרגיל, אך מגיע מכל המשתמשים בטוויטר, וכאן מדובר בעשרות או מאות מיליוני אנשים!

ב- Search ניתן להשתמש גם במחרוזות בולאניות (Boolean), כלומר עם הארגומנטים AND‏, OR‏, XOR וכדומה וכן בסוגריים. חיפוש בולאני מאפשר מיקוד חד ביותר ויכול להיות כלי רב עוצמה.

חיפוש ממוקד בעזרת מחרוזת בולאנית

נוסף על כך, אפשר לשמור כל חיפוש בצורה נוחה ומהירה, והוא יופיע תחת Searches בממשק של טוויטר, לשם שימוש חוזר במועד מאוחר יותר.

Trends

מכיוון שהסטטוסים בטוויטר מוגבלים ל- 140 תווים ויש לצמצם את הטקסט עד כמה שניתן, נעשה שימוש בקודים ייחודיים לנושאים שונים. קודים אלה, הנקראים Trends, הם מחרוזות המורכבות אך ורק מאותיות באנגלית וממספרים, ללא רווחים או תווים מיוחדים, פרט לקו תחתון (_). הקודים מסומנים בתחילתם בתו סולמית (#), Hash tag באנגלית (נכתב גם hashtag).

טרנדים יוצרים קהילות של משתמשים בעלי עניין משותף, בצורה תמציתית ונוחה.

דוגמאות אחדות ל- Trends:
‎#j14 - המחאה החברתית בארץ (בגלל שהחלה ב- 14 ביוני)
‎#l10n - לוקליזציה
‎#TheUglyTruth - משפטים מצחיקים על החיים הקשים .

דוגמה לחיפוש ה- Trend ללוקליזציה – ‎#l10n

ביצוע החיפוש עצמו של קוד טרנד נעשה בצורה הרגילה (כולל שימוש במחרוזות בולאניות). אם אנו נתקלים בסטטוס עם טרנד בתוכו, לחיצה עליו מעלה בפיד את כל הסטטוסים שמופיע בהם אותו הטרנד.

הבעיה ב- Trends היא שהקודים נקבעים על-ידי המשתמשים עצמם כראות עיניהם, מה שעלול להקשות על איתור קודים לנושאים שמעניינים אותנו בין אם כדי לעקוב או כדי לפרסם, או שעשויים להיות מספר קודים שונים לאותו נושא, או שאותו קוד ישמש לנושאים שונים. אמנם קיימים אתרים לפענוח ופרסום של קודים, כגון Tagdef, אבל עדיין אין מנגנון מרכזי לכך.

עם זאת, למרות הבעייתיות, Trends יכולים להיות כלי שימושי מאוד בפרסום ובאיתור תוכן ממוקד.

כלים מתקדמים לשימוש בטוויטר

הדף של טוויטר באינטרנט הוא בסיסי מאוד וכולל מעט מאוד אפשרויות והגדרות. אבל, קיימים יישומים שמשמשים למעקב מתקדם אחר טוויטר. רוב היישומים מאפשרים גם מעקב אחר יותר מחשבון טוויטר אחד, ואף אחר רשתות חברתיות נוספות, כגון פייסבוק, לינקדאין (LinkedIn) ועוד.

היישום שאני משתמש בו הוא TweetDeck (נקנה על-ידי טוויטר לא מזמן), שכולל גם תוסף לדפדפן Chrome. ביישום זה ניתן להציג בו-זמנית מספר עמודות של חשבונות שונים, חיפושים שונים ו- Trends שונים, וכן חשבון פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות.

TweetDeck

בצילום המסך למעלה, של התוסף לכרום, אפשר לראות שלוש עמודות מתוך כמה וכמה, כאשר הראשונה היא פיד שוטף של סטטוסים מפייסבוק ומטוויטר גם יחד, העמודה השנייה היא פיד של ה- Trend של המחאה החברתית, והעמודה השלישית היא חיפוש ממוקד של עבודות תרגום מאנגלית לעברית בעזרת מחרוזת בולאנית.

אחת התכונות השימושיות ביותר בכלי זה, לדעתי, היא ה- Notification (הודעות), התראה חזותית ו/או קולית על כך שנכנס סטטוס חדש. אפשר להגדיר בנפרד עבור כל אחת מהעמודות אם תהיה התראה חזותית (הודעה מוקפצת), קולית או שלא תהיה התראה כלל.

אני למשל, הגדרתי התראה חזותית וקולית לעמודה של חיפוש עבודות תרגום מאנגלית לעברית, כך שברגע שמישהו ברחבי העולם מפרסם סטטוס על עבודת תרגום מאנגלית לעברית, מייד קופץ חלון עם הסטטוס וגם נשמעת התראה קולית.

תכונה נוחה נוספת היא האפשרות לפרסם סטטוסים ללא צורך להחליף חשבונות בטוויטר או לעבור לדף האינטרנט של הרשת החברתית האחרת. אם רוצים, אפשר גם לפרסם את אותו סטטוס בלחיצה אחת בכמה חשבונות טוויטר, רשתות חברתיות, וכן בדפים ובקבוצות בפייסבוק.

סיכום

שימוש מתקדם בטוויטר וביישומים שנמצאים בהישג יד, יכול לאפשר לנו לאתר ולפרסם תוכן ממוקד בצורה פשוטה ונוחה, כולל התראות בזמן אמת בעת הגעת מידע קריטי.

אם בכל זאת העניין לא ברור, במאמר הבא, "שימוש בטוויטר לחיפוש ולפרסום עבודות תרגום", אמחיש בעזרת דוגמאות קונקרטיות כיצד לאתר ולפרסם תוכן ממוקד.



לדיון בטוויטר על המאמר, השתמשו בהאשתג ‎#FindContWTwtr
לתגובות במייל, blog@rozenman.com



◄ מאמרים נוספים ►

דוא"ל: yossi@rozenman.com




עקבו אחריי בטוויטר
עקבו אחריי בטוויטר



עקבו אחריי בפייסבוק


  © כל הזכויות שמורות ליוסי רוזנמן (רוזנמן שירותי תרגום)
שכפול או העתקה של הטקסט או כל חלק ממנו אסורים


Protected by Copyscape DMCA Copyright Detector

 



20190414